Vendicum
Verkopen kun je leren

Artikelen over offerte, korting geven, prijs

18 maart 2021

Te graag opdrachten willen binnenhalen? Stop daarmee

Als een inkoper merkt dat er grote behoefte is aan een opdracht, dan kan de inkoper daar gebruik van maken. Lees waar je op dient te letten als de omzetdruk hoog is en de opdrachten wat achter blijven. lees meer >

25 november 2020

Geeft u ook wel eens wat weg?

De magie van ‘gratis’ zit nogal diep bij de mens. Maar is het slim om het maar weg te geven? Iets wat gratis is, heeft toch geen waarde? Gratis tips voor omgaan met ‘gratis’. lees meer >

22 oktober 2020

De klant bepaalt wat ie betaalt?!

Hoe weet je van tevoren óf je waardevol bent voor je klant? In de praktijk blijkt vaak dat bedrijven en verkopers die werken met ‘waardebepaling achteraf’ het goed doen. Zij trekken veel klanten omdat ze met ‘waardebepaling achteraf’ meer zekerheid bieden. lees meer >

29 maart 2018

De offerte gaat niet door

Iedereen verliest wel eens een opdracht, ook topverkopers. Het verschil is dat zij zich sneller herpakken dan de gemiddelde verkoper. Hoe doen ze dat? lees meer >

13 april 2017

5 Gouden regels voor succesvol contact

Een mooi uiterlijk helpt bij van alles, ook in de verkoop. Maar is dat alles? Of ligt het punt van de indruk die u maakt toch op een ander vlak? Advies en tips voor een succesvolle eerste indruk. lees meer >

29 januari 2013

Egotripperij, het hoort erbij

'Genoeg over mij, nu over jou. Wat vind jij eigenlijk van mij?', aldus Bette Middler in de film Beaches (1988). Zo ver van je bed is deze film helemaal niet. Nee, in het dagelijks leven barst het van de mensen die er maar geen genoeg van krijgen om over zichzelf te praten. Wat bezielt ons om dit te doen? Het is wetenschappelijk onderzocht door Harvard. lees meer >

14 november 2012

Hunter en farmer tegelijk

Thomas heeft een engelengeduld. Hij krijgt van zijn leidinggevende alle tijd en ruimte om nieuwe klanten binnen te halen. Grote klanten waarbij het gaat om miljoenen euro’s omzet. Thomas doet een boekje open over zijn aanpak; kijk welk graantje u kunt meepikken. lees meer >

18 september 2010

Verrassend schrijven hoe doet u dat?

Een mailing, een artikel, advertentieteksten - als verkoper of marketeer schrijft u heel wat af. Maar hoe zorgt u dat uw doelgroep uw woorden ook leest? Door te zorgen voor verrassingen in uw tekst. En voor afwisseling. Want u eet toch ook niet elke dag broccoli met aardappelpuree? lees meer >

18 juni 2010

Verkopen door te stoppen met verkopen

In dit artikel maakt u kennis met de jonge rasverkoper Niels Buijs. Nog geen 25 jaar en hij verkoopt als de beste. Als hij tien prospects belt, scoort hij acht afspraken. Wat is zijn geheim? lees meer >

18 april 2008

Internationaal zakendoen deel 1

Vandaag de dag ontkomt niemand meer aan het feit dat de globalisering ook invloed heeft op het eigen leven. Zo vergaat het ook de professionele verkoper. Was het vroeger een enkeling die de wijde wereld in trok, nu gaan steeds meer organisaties en bedrijven verbintenissen aan met buitenlandse bedrijven, om te verkopen, om in te kopen, om kennis uit te wisselen of diensten te verlenen etc. De enige constante factor zijn de mensen, die namens die bedrijven elkaar ontmoeten om een transactie te bewerkstelligen. Zij maken het verschil tussen succes of falen. Zij moeten immers het vertrouwen van elkaar winnen, want zonder vertrouwen geen business. In dit eerste deel van het drieluik over ‘Internationaal zaken doen’, zal ik een schets geven van de competenties waaraan een internationale verkoper moet kunnen voldoen en wat hij zoal tegen kan komen. De invloed die dit kan hebben op het denken en de emoties van de verkoper worden in de andere delen van het drieluik besproken. lees meer >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >