Vendicum
Verkopen kun je leren

Training gesprekstechnieken aan de telefoon

Klantgericht gedrag kan het verschil maken tussen verder luisteren of de verbinding verbreken. Denk maar eens terug aan het moment dat je onprettig telefonisch te woord werd gestaan of veel te lang moest wachten bij die helpdesk.

Converteren kun je leren

Op praktijkgerichte manier leren de deelnemers van deze telefoontraining meer rendement te halen uit inkomende (inbound) en uitgaande (outbound) telefoongesprekken. Medewerkers van de verkoopbinnendienst en buitendienst of een callcenter hebben veel baat bij deze training. Bij profit- en not-for-profitbedrijven. Een beetje theorie wordt afgewisseld met veel oefenen. Anderen prettig te woord te kunnen staan, is vooral een kwestie van vlieguren maken. Deze workshop biedt daarvoor ruim gelegenheid.

Succes door skills

Van deze telefoontraining steek je veel op. Doe nuttige vaardigheden op:

Leer omgaan met lastige situaties: Maak de juiste keuze: En verder: Zijn er onderwerpen die je wilt toevoegen aan het programma? Dat kan, in overleg.

Praktisch en toepasbaar

Deze telefoontraining bestaat grotendeels uit praktische oefeningen: deelnemers voeren gesprekken met de trainer, een mededeelnemer of met echte klant (in een aparte ruimte), al dan niet met opname-apparatuur.

De investering hangt af van het aantal deelnemers en de locatie. Meer weten over de training gesprekstechnieken aan de telefoon?

Neem contact op >

Wil je je bekwamen in gesprekstechnieken als het gaat om 'face-to-face gesprekken', een solliciatiegesprek of je presentatievaardigheden, kijk dan bij alle trainingen gesprekstechnieken.

Testimonials

logo Decathlon

"...Ik vond de training een heel fijn leermoment voor mijzelf en mijn collega's. Vooral de tien vriendelijke telefoonregels vinden we fijn om bij de hand te hebben..."

Savannah Zwaanenburg - Decathlon

Liane Beeckman-Fluit

"Jan-Willem Seip is een belangrijke periode in mijn loopbaan mijn coach geweest. Dankzij Jan-Willem doe ik wat ik nu doe met heel veel plezier en passie: echt in contact komen met mensen via de telefoon!"

Liane Beeckman-Fluit

logo Famed

"Jij bedankt voor jouw positiviteit, openheid en gezelligheid tijdens de training! Ik heb er veel energie van gekregen en ben blij met de open en eerlijke manier van begeleiden."

Andéle Klinker - Famed

Artikelen

14 november 2017

Mannen willen winnen, vrouwen willen verbinden

Bij ongeveer 80% van de aankoopbeslissingen speelt een vrouw een belangrijke rol. Maar verkopen gebeurt nog vrijwel altijd op de aloude, mannelijke manier: scoren, winnen. Tips om het anders aan te pakken. lees meer >

1 oktober 2017

Verkoper m/v

Vrouwen zijn vanwege de 'bedrading' in hun hersenen bij uitstek geschikt voor het verkopersvak. Toch gaat het vrouwelijke verkopers niet zomaar van een leien dakje. 5 tips voor meer succes bij mannelijke klanten. lees meer >

13 april 2017

5 Gouden regels voor succesvol contact

Een mooi uiterlijk helpt bij van alles, ook in de verkoop. Maar is dat alles? Of ligt het punt van de indruk die u maakt toch op een ander vlak? Advies en tips voor een succesvolle eerste indruk. lees meer >

9 maart 17

Meerwaarde navigator

In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw product, die van uw advies in het verkoopproces. Leer afstemmen op de optimale inzet van uw meerwaarde met deze tips. lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >