Vendicum
Verkopen kun je leren

Training gesprekstechnieken aan de telefoon

Klantgericht gedrag kan het verschil maken tussen verder luisteren of de verbinding verbreken. Denk maar eens terug aan het moment dat je onprettig telefonisch te woord werd gestaan of veel te lang moest wachten bij die helpdesk.

Converteren kun je leren

Op praktijkgerichte manier leren de deelnemers van deze telefoontraining meer rendement te halen uit inkomende (inbound) en uitgaande (outbound) telefoongesprekken. Medewerkers van de verkoopbinnendienst en buitendienst of een callcenter hebben veel baat bij deze training. Bij profit- en not-for-profitbedrijven. Een beetje theorie wordt afgewisseld met veel oefenen. Anderen prettig te woord te kunnen staan, is vooral een kwestie van vlieguren maken. Deze workshop biedt daarvoor ruim gelegenheid.

Succes door skills

Van deze telefoontraining steek je veel op. Doe nuttige vaardigheden op:

Leer omgaan met lastige situaties: Maak de juiste keuze: En verder: Zijn er onderwerpen die je wilt toevoegen aan het programma? Dat kan, in overleg.

Praktisch en toepasbaar

Deze telefoontraining bestaat grotendeels uit praktische oefeningen: deelnemers voeren gesprekken met de trainer, een mededeelnemer of met echte klant (in een aparte ruimte), al dan niet met opname-apparatuur.

De investering hangt af van het aantal deelnemers en de locatie. Meer weten over de training gesprekstechnieken aan de telefoon?

Neem contact op >

Wil je je bekwamen in gesprekstechnieken als het gaat om 'face-to-face gesprekken', een solliciatiegesprek of je presentatievaardigheden, kijk dan bij alle trainingen gesprekstechnieken.

Testimonials

logo Decathlon

"...Ik vond de training een heel fijn leermoment voor mijzelf en mijn collega's. Vooral de tien vriendelijke telefoonregels vinden we fijn om bij de hand te hebben..."

Liane Fluit

"Jan-Willem Seip is een belangrijke periode in mijn loopbaan mijn coach geweest. Dankzij Jan-Willem doe ik wat ik nu doe met heel veel plezier en passie: echt in contact komen met mensen via de telefoon!"

Artikelen

30 september 2021

Euforisch verkopen is meer verkopen

Er is een effectieve manier om de kans op een opdracht bij je potentiële klant te verhogen. Tot zelfs 50%. Dat kan met actieve doorverwijzingen! Hoe je dat doet, lees je in dit artikel. lees meer >

10 juni 2021

Deel uw kennis en maak meer kennissen

Je kunt prospects en klanten 1-op-1 informeren. Je kunt er ook voor kiezen om in een keer een groter publiek aan te spreken. Niet door het geven van een wervende verkooppresentatie, die bestaat uit allerlei borstklopperij. Dat kan afstoten. Wat aan kan trekken, is het delen van je kennis. Met als gevolg dat je er nieuwe ‘kennissen’ bijkrijgt. lees meer >

26 mei 2021

Verpak gemak in de prijs

Speel in op de Total Cost of Ownership van je klant. Toon aan dat jouw aanbod gunstiger is dan dat van een ander, liefst ook met onderzoekscijfers voor je geloofwaardigheid. lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >