Vendicum
Verkopen kun je leren

Training gesprekstechnieken aan de telefoon

Klantgericht gedrag kan het verschil maken tussen verder luisteren of de verbinding verbreken. Denk maar eens terug aan het moment dat je onprettig telefonisch te woord werd gestaan of veel te lang moest wachten bij die helpdesk.

Converteren kun je leren

Op praktijkgerichte manier leren de deelnemers van deze telefoontraining meer rendement te halen uit inkomende (inbound) en uitgaande (outbound) telefoongesprekken. Medewerkers van de verkoopbinnendienst en buitendienst of een callcenter hebben veel baat bij deze training. Bij profit- en not-for-profitbedrijven. Een beetje theorie wordt afgewisseld met veel oefenen. Anderen prettig te woord te kunnen staan, is vooral een kwestie van vlieguren maken. Deze workshop biedt daarvoor ruim gelegenheid.

Succes door skills

Van deze telefoontraining steek je veel op. Doe nuttige vaardigheden op:

Leer omgaan met lastige situaties: Maak de juiste keuze: En verder: Zijn er onderwerpen die je wilt toevoegen aan het programma? Dat kan, in overleg.

Praktisch en toepasbaar

Deze telefoontraining bestaat grotendeels uit praktische oefeningen: deelnemers voeren gesprekken met de trainer, een mededeelnemer of met echte klant (in een aparte ruimte), al dan niet met opname-apparatuur.

De investering hangt af van het aantal deelnemers en de locatie. Meer weten over de training gesprekstechnieken aan de telefoon?

Neem contact op >

Wil je je bekwamen in gesprekstechnieken als het gaat om 'face-to-face gesprekken', een solliciatiegesprek of je presentatievaardigheden, kijk dan bij alle trainingen gesprekstechnieken.

Testimonials

logo Decathlon

"...Ik vond de training een heel fijn leermoment voor mijzelf en mijn collega's. Vooral de tien vriendelijke telefoonregels vinden we fijn om bij de hand te hebben..."

Liane Fluit

"Jan-Willem Seip is een belangrijke periode in mijn loopbaan mijn coach geweest. Dankzij Jan-Willem doe ik wat ik nu doe met heel veel plezier en passie: echt in contact komen met mensen via de telefoon!"

Artikelen

25 april 2019

Effectief met klachten omgaan

Aan de hand van zes tips lees je hoe je een klacht van een klant het meest makkelijk kunt oplossen en de klant weer meer tevreden kunt maken. lees meer >

28 maart 2019

Durf een klant af te wijzen

Als een prospect twijfelt over uw product of dienst, trek hem dan over de streep met een onderzoek naar de haalbaarheid ervan. Hoe u dat het beste kunt doen en wat het oplevert, leest u hier. lees meer >

28 februari 2019

Een order binnen halen bij Pietje Precies

Arnold zit bij een inkoper om een offerte door te spreken. Al snel merkt die dat er een fout in Arnolds offerte staat. Gevolg? Geen opdracht! Hoe kwam dat nou en, hoe was dit te voorkomen geweest? lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >