Vendicum
Verkopen kun je leren

Artikelen over acquisitie

18 januari 2018

Euforisch verkopen

Voor wie met de sales funnel methode werkt, wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Maar wat als u dat op kunt schroeven tot wel 50%? Volg deze twee tips en verhoog uw conversie! lees meer >

20 september 2016

Bestrijd vooroordelen over sales

U kent ze wel, de grappen over het verkopersvak en de prospects die denken 'waar rook is...' Hoe bestrijdt u effectief de vooroordelen over ons vak? lees meer >

26 mei 2016

Wat zou u doen als u de klant bent?

Stel voor dat u de klant van uw eigen product bent. Hoe zou u willen dat een verkoper zich gedraagt? Deze 4 verrassende tips helpen u op weg. lees meer >

10 februari 2015

Hoe gaat u om met weerstand tegen verandering?

Over ‘veranderen’ is veel geschreven en verteld. Veranderen is zo’n fenomeen waarmee ieder persoon en elk bedrijf te maken krijgt. Het veranderen van mensen en situaties vergt de nodige energie, tact en kennis. Dit artikel gaat in op het thema ‘veranderen’. Hoe coacht u als salesmanager uw mensen naar de nieuwe koers? lees meer >

18 september 2014

Uuuh Èsss Peeeh. Weg ermee.

"Het aloude USP, halverwege de twintigste eeuw bedacht door Amerikaanse reclameman Rosser Reeves, raakt zo langzamerhand uit zwang", aldus Willem Verdaasdonk (1952). lees meer >

17 maart 2013

Geef geld terug aan de klant: de leercurve

De inkoper/klant zegt tegen u: “U hebt hier nu twee jaar mogen rondkijken en al twee jaar hebben jullie ons deze prijs in rekening gebracht. Jullie interne proces is toch veel efficiënter geworden omdat jullie hebben geleerd bij ons? Dus waarom gaat de prijs omhoog? Ik wil de leercurve nu eens terugkrijgen. Wij zijn zo’n makkelijke klant voor jullie!” lees meer >

25 oktober 2011

Profiteren van profileren

Trainers en goeroes roepen: ga een boek schrijven, ga bloggen, ga spreken... Veel (verkoop) professionals die zich willen profileren, doen dit en volgen de adviezen op van de experts. Kijk maar op Twitter en lees hoeveel mensen schrijven of ergens spreken. Alsof ‘t niks is. De boekenkast moet zo langzamerhand doorbuigen van het gewicht en wie zit er op al die informatie te wachten? Wat nu als iedereen dit gaat doen; welke verkoopprofessional moet ik dan kiezen als potentiële klant? En om wie draait het? Om – mij - de klant toch? lees meer >

26 maart 2011

Contact maken tijdens netwerken

Aandacht, aandacht, aandacht. Menig klant-/leverancierrelatie en huwelijk had stand kunnen houden als het aan aandacht niet ontbrak. De meeste mensen houden ervan aandacht te krijgen. Wat kunt u met dit gegeven als u netwerkt? lees meer >

10 maart 2011

Hoe herkent u netwerkeikels?

Laat ik open kaart met u spelen over het vorige artikel, de eerste van deze serie over netwerken. De redactie reageerde als volgt: "...Het zit prima in elkaar, goede opbouw. Maar wel een beetje voor de hand liggend..." Ik dacht: als dit zo voor de hand ligt, waarom zie ik om me heen dan zo veel niet-voorbeeldig netwerkgedrag? Deze reactie inspireerde mij het deze keer te hebben over die vervelende typetjes die overal rondlopen en het netwerken maar niet lijken te snappen. lees meer >

18 november 2009

Hoe word ik een rasverkoper?

In dit artikel maakt u kennis met een rasverkoper. Inmiddels 64 jaar en meer dan 40 jaar verkoopervaring. Ik heb hem uitgedaagd een boekje open te doen over zijn jarenlange aanpak en visie op verkoop. Met als voordeel voor u: van hem leren. Aan het woord is Nol Laus uit Deventer. lees meer >

30 oktober 2008

Deel je kennis en deel je kennissen

Interessant onderwerp: speeddaten. Met name in sales, waar het leggen van contacten een cruciale voorwaarden is voor zakelijke kansen en succes. Daarom was er onder meer op de Nationale Salesdag 2008 in mei gelegenheid om daar in twee workshops onder deskudige begeleiding uitgebreid bij stil te staan. We komen er nog even op terug.. lees meer >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >