Vendicum
Verkopen kun je leren

Hoe gaat u om met weerstand tegen verandering?

10 februari 2015

Over ‘veranderen’ is veel geschreven en verteld. Veranderen is zo’n fenomeen waarmee ieder persoon en elk bedrijf te maken krijgt. Het veranderen van mensen en situaties vergt de nodige energie, tact en kennis. Dit artikel gaat in op het thema ‘veranderen’. Hoe coacht u als salesmanager uw mensen naar de nieuwe koers?

Iedere salesmanager krijgt op een gegeven moment te maken met veranderingen binnen de verkooporganisatie. Als u bijvoorbeeld een nieuwe werkwijze of een organisatieverandering wilt toelichten en doorvoeren, krijgt u ongetwijfeld reacties van uw medewerkers. Op vrijwel alles komt commentaar en over de kleinste dingen kan uren worden gepraat. Dit is niet specifiek verkopers eigen, maar geldt voor ieder mens: de weerstand tegen verandering!

Download het hele artikel (pdf, 108 kB)

Jan-Willem Seip 2015

Artikelen

30 september 2021

Euforisch verkopen is meer verkopen

Er is een effectieve manier om de kans op een opdracht bij je potentiële klant te verhogen. Tot zelfs 50%. Dat kan met actieve doorverwijzingen! Hoe je dat doet, lees je in dit artikel. lees meer >

10 juni 2021

Deel uw kennis en maak meer kennissen

Je kunt prospects en klanten 1-op-1 informeren. Je kunt er ook voor kiezen om in een keer een groter publiek aan te spreken. Niet door het geven van een wervende verkooppresentatie, die bestaat uit allerlei borstklopperij. Dat kan afstoten. Wat aan kan trekken, is het delen van je kennis. Met als gevolg dat je er nieuwe ‘kennissen’ bijkrijgt. lees meer >

26 mei 2021

Verpak gemak in de prijs

Speel in op de Total Cost of Ownership van je klant. Toon aan dat jouw aanbod gunstiger is dan dat van een ander, liefst ook met onderzoekscijfers voor je geloofwaardigheid. lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >