Vendicum
Verkopen kun je leren

Verkooptraining winkelpersoneel

Je medewerkers leren met deze verkooptraining hoe ze klanten met een tevreden gevoel de winkel laten verlaten en verleiden om meer uit te geven en graag terug te komen. Hoe wil je zelf als klant behandeld worden in een winkel? Als er geen oogcontact of groet vanaf kan, voel je je niet welkom en sta je zo weer buiten. Zeker geen verkooptraining winkelpersoneel gehad?

Verkooptraining winkelpersoneel/horecamedewerkers

Het is lastig om onderscheidend te zijn als producten op elkaar lijken of in webwinkels goedkoper zijn. Maak daarom het verschil met je mensen, service en de beleving in je zaak. De verkooptraining sorteert direct effect: meer werkplezier en de omzet. Deze verkooptraining is een must voor personeel van horeca en retail. Klantgerichte, gastvrije en vriendelijke medewerkers zijn bij uitstek klantenmagneten. Ook medewerkers van een receptie of balie leren met deze verkooptraining een professionele en prettige eerste indruk maken op klanten of prospects.

Aanpak: praktijk en klantperspectief

De training is bij voorkeur op de werkvloer in je eigen winkel of zaak en er kunnen maximaal 8 personen aan deelnemen. De deelnemers geven van tevoren door wat ze willen leren. Door de kleine groepen krijgt iedereen alle aandacht en ruimte. Deel 1 van de training, is een salesmasterclass van 2,5 uur. Daarbij krijgen je medewerkers praktijkgerichte theorie aangereikt en doen ze volop oefeningen. Een paar weken na die masterclass volgt het tweede deel: 2,5 uur klantgerichte training op de werkvloer. Om na te gaan hoe deelnemers het geleerde in de praktijk brengen, kan Vendicum voor en na de training mystery guests inzetten. Het is mooi om te zien hoe een mysterie guest het verschil ervaart en direct merkt dat het personeel klantgerichter is geworden. De opdrachtgever en geobserveerde medewerker krijgen een leerzaam verslag van de geheime bezoeken.

Resultaat: behulpzame medewerkers, tevreden klanten

Na deze verkooptraining van je winkelpersoneel merk je direct verbeteringen in de winkel.

Je klanten:

Je medewerkers:

Investering

De investering hangt af van het aantal deelnemers en de locatie.

Meer weten over de Verkooptraining winkelpersoneel/horecamedewerkers of direct boeken?

Neem contact op >

Testimonials

logo Carel Leurvink

"...Je wordt als verkoper in je waarde gelaten en je krijgt handvatten aangereikt om jouw manier van verkoop te verbeteren..."

Jurgen Wassenaar - Carel Lurvink

logo Treur Kaas

"Ondanks de vele jaren ervaring, mooie handvatten gekregen om het toch nog net even iets beter te kunnen doen. Jan-Willem, bedankt namens ons gehele team!"

Renate Maaijen van Kaashandel De Wit, een van de klanten van E.M. Treur en Zn. BV ('Treur Kaas')

logo Sofa Company

"...Wij hebben de verkooptraining als zeer goed en waardevol ervaren. Alle teamleden waren zeer enthousiast en de inhoud paste zeer goed bij een ieders wensen. Er zat nog wel een aantal stille deelnemers bij, maar ook zij kwamen na navraag wel los en hebben er een hoop van opgestoken..."

Rein Aalbers - Sofacompany

Artikelen

1 oktober 2017

Verkoper m/v

Vrouwen zijn vanwege de 'bedrading' in hun hersenen bij uitstek geschikt voor het verkopersvak. Toch gaat het vrouwelijke verkopers niet zomaar van een leien dakje. 5 tips voor meer succes bij mannelijke klanten. lees meer >

13 april 2017

5 Gouden regels voor succesvol contact

Een mooi uiterlijk helpt bij van alles, ook in de verkoop. Maar is dat alles? Of ligt het punt van de indruk die u maakt toch op een ander vlak? Advies en tips voor een succesvolle eerste indruk. lees meer >

9 maart 17

Meerwaarde navigator

In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw product, die van uw advies in het verkoopproces. Leer afstemmen op de optimale inzet van uw meerwaarde met deze tips. lees meer >

10 februari 2017

Leer verkopen van een heel goede serveerster

Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende 'verkopers', met als primair doel u een goede avond te bezorgen, valt veel te leren. lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >