22 september 2020
Je weet dat het vaak veel tijd en moeite kost om nieuwe klanten over de streep te trekken. Er staat echter nog een andere groep op je te wachten: uw ex-klanten. Haal ze terug met deze tips. lees meer >
27 augustus 2020
Verrassende, out-of-the-box service bieden kan je heel veel opleveren, maar het vereist ook zorgvuldige planning en inventieve ideeën. Ontdek hoe je zoiets aan kan pakken. lees meer >
15 april 2014
Sales is sexy. Zo'n titel trekt natuurlijk de aandacht. En als salesexpert maakt het me meteen nieuwsgierig naar de inhoud. Want ja: sales - is - sexy. Als je het goed aanpakt ben je onderscheidend, weten klanten je te waarderen en vaar je wel bij het zakelijk succes. lees meer >
15 juni 2012
"Het eerste contact met een nieuwe klant is zo ontzettend belangrijk! Dit vormt de basis voor de rest van de relatie." De dame die nu aan het woord is, moet het niet hebben van koude acquisitie, maar van warmte, menselijkheid en haar aanstekelijke enthousiasme. Wat kunt u leren van Myra Fictoor-De Groot? U leest het in dit artikel. lees meer >
18 mei 2010
Dit is dé uitdaging bij inboundmarketing. Inboundmarketing draait om het principe: word als onderneming gevonden door uw potentiële klantenkring en voorzie deze vervolgens stapsgewijs van relevante informatie, die ze verder helpt bij het maken van een keuze voor uw dienst of product. Inboundmarketing is met name zeer geschikt voor het bieden van ondersteuning bij de verkoop van complexe diensten en producten in een business-to-business omgeving. lees meer >
20 januari 2010
Veel verkopers zijn getraind om ervoor te zorgen dat de kans op afwijzing door de (nieuwe) klant minimaal is. Ik draai de rollen om en roep u op de klant te durven afwijzen. Dit doe ik aan de hand van een praktijkervaring die ik als verkooptrainer onlangs opdeed. Ik adviseer u de koppeling te maken naar uw eigen praktijk. lees meer >
Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.
“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”
Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.
Vendicum werkt voor:
Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.