Vendicum
Verkopen kun je leren

Artikelen over Customer Value, klantwaarde

18 oktober 2012

Hoe behoud ik mijn klant, ook in crisistijd?

Het werven van een nieuwe klant kost u zes keer zoveel als het behouden van een bestaande klant. Dat is een feit. U bent dus slim als u uw bestaande klanten koestert. Juist nu, in crisistijd. Maar hoe pakt u dat aan? Loop mee... in tien stappen naar een loyale klant! lees meer >

7 december 2011

Elevator Pitch

Nieuwe klanten en nieuwe opdrachten zijn vrijwel altijd welkom. Daarom leest u in elk nummer van Sales Management een inhoudelijk en praktisch toepasbaar artikel over de meest succesvolle en bewezen manier om aan nieuwe opdrachten te komen: netwerken! lees meer >

november 2011

Twitterend netwerken

Nieuwe klanten en nieuwe opdrachten zijn vrijwel altijd welkom. Daarom leest u in elk nummer van Sales Management een inhoudelijk en praktisch toepasbaar artikel over de meest succesvolle en bewezen manier om aan nieuwe opdrachten te komen: netwerken! lees meer >

18 juni 2010

Weg met de grijze muis als verkoper

Wat kan een verkoper of salesmanager doen om zijn persoonlijkheid in te zetten als verkoopmiddel en een ‘merk’ te worden ...? Personal branding is niet alleen weggelegd voor guru’s, ondernemers of Bekende Nederlanders. U kunt ook profijt ervaren van personal branding. lees meer >

18 april 2009

Verkoper wordt cameraman

Kent u het voorbeeld van een zangeres die, zonder de hele idols-tour te hoeven doorlopen, bekendheid kweekt via internet? Haar naam is Mia Rose en ze werd enorm populair door een eigen korte film op YouTube te plaatsen. Ze werd bovendien benaderd door platenmaatschappijen. Wat hebben uw klanten aan de inzet van YouTube? Dit artikel is bedoeld als inspiratie voor u en uw collega’s van de afdeling marketing. Kijk eens wat u en uw organisatie hiermee kunnen doen ten gunste van uw klant. lees meer >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >