Vendicum
Verkopen kun je leren

Beurstraining

Als jullie organisatie binnenkort met een stand op een beurs gaat staan, dan komt hier veel bij kijken. Zeker als het gaat om de mensen die op de beursstand gaan staan. Hoe bereid je je hierop voor? Hoe ga je leads, prospects aanspreken en winnen? En wat doe je voor en met klanten die jullie stand bezoeken? Met legio tips en oefeningen die je tijdens deze beurstraining aangereikt krijgt, zorg je ervoor dat de aankomende beurs een succes wordt.

Wat staat er op het programma?

In een halve dag ga je onder meer met onderstaande onderwerpen aan de slag. Vooral: 'Hoe doe je dat...?'

  1. Stel van tevoren heldere doelstellingen vast
  2. Wees creatief in het benaderen van prospects/bezoekers
  3. Denk na over hoe je reuring in je beursstand krijgt
  4. Laat bezoekers ‘beleven’: een product voelen of geef een demonstratie, etc.
  5. Bereid je voor op welke benadering bij welk type standbezoeker/prospect hoort
  6. Hoe spreek je iemand aan en wat is dan je openingszin? (contact maken)
  7. Wat is jouw 20 seconden pitch voor een onbekende standbezoeker?
  8. Waarin ligt de kracht van jouw bedrijf t.o.v. de andere aanbieders?
  9. Laat een klant praten met een prospect op de beursstand
  10. Hoe kwalificeer je het beurscontact? (mate van kansrijkheid: A-, B-, C-)
  11. Evalueer de beurs en gebruik de resultaten voor de volgende beurs
  12. [jullie ingebrachte leerwensen]

Wil je de beurstraining ook voor jou en je collega's of wil je meer informatie?

Neem contact op >

Artikelen

9 januari 2024

Acquisitie voor professionals in een vernieuwde druk

In een tijd waarin de tools voor professionals op het gebied van klantwerving zich in rap tempo ontwikkelen, verschijnt het boek Acquisitie voor professionals, in een vernieuwde druk. De nieuwe versie van het boek staat boordevol eigentijdse inzichten en strategieën. lees meer >

27 november 2023

In 5 minuten een salestraining volgen, kan dat?

Ja, dat is mogelijk. Door dit artikel te lezen, krijg je een deel van een salestraining voorgeschoteld. Waar je normaalgesproken een online salestraining volgt of in een zaal zit om een training, opleiding sales, verkoop training of sales seminar te volgen, steek je nu je licht op met dit artikel. lees meer >

30 september 2021

Euforisch verkopen is meer verkopen

Er is een effectieve manier om de kans op een opdracht bij je potentiële klant te verhogen. Tot zelfs 50%. Dat kan met actieve doorverwijzingen! Hoe je dat doet, lees je in dit artikel. lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >