9 maart 2012
Stel dat iemand u op een verjaardag vraagt: 'Je hebt pas een nieuwe baan, is het niet? Wat doe je?' En u antwoordt met: 'Verkoper', dan is dit een gemiste kans. Dit kan beter. Hoe?
Als u een elevator pitch gebruikt waar deze voor bedoeld is, dan bent u zelf maar kort aan het woord. Het begrip komt uit Amerika overgewaaid waar ondernemers een jaar of twaalf geleden in de lift (elevator) van de begane grond tot de twintigste verdieping een (onbekende) geldschieter wilden verleiden om geld te steken in hun bedrijf. Ik heb de bruikbare elementen hieruit gehaald en dit vertaald naar onze nuchtere Nederlandse samenleving. U hoeft geen geldbehoeftige ondernemer te zijn, nee ook als verkoper kunt u hem goed inzetten. De elevator pitch is een mini-presentatie. Een geoefende beschrijving van uw bedrijf en aanpak, op zo’n manier verteld dat een veertienjarige het nog snapt. U vertelt dit vanuit voordelen voor de ander: uw opdrachtgever.
Lees het hele artikel op salesgids.com
Jan-Willem Seip 2012
9 januari 2024
In een tijd waarin de tools voor professionals op het gebied van klantwerving zich in rap tempo ontwikkelen, verschijnt het boek Acquisitie voor professionals, in een vernieuwde druk. De nieuwe versie van het boek staat boordevol eigentijdse inzichten en strategieën. lees meer >
27 november 2023
Ja, dat is mogelijk. Door dit artikel te lezen, krijg je een deel van een salestraining voorgeschoteld. Waar je normaalgesproken een online salestraining volgt of in een zaal zit om een training, opleiding sales, verkoop training of sales seminar te volgen, steek je nu je licht op met dit artikel. lees meer >
30 september 2021
Er is een effectieve manier om de kans op een opdracht bij je potentiële klant te verhogen. Tot zelfs 50%. Dat kan met actieve doorverwijzingen! Hoe je dat doet, lees je in dit artikel. lees meer >
Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.
“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”
Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.
Vendicum werkt voor:
Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.