10 september 2020
Je vindt je conversie in je winkel te laag. Deze conversie wil je verhogen met 1%. Stel dat je conversie 19% is, dan wil je die naar 20% brengen. Dit betekent dat 20 van de 100 bezoekers in jouw winkel iets kopen en klant worden.
Dit blog gaat over de impact van gedrag en de verkoopvaardigheden van je mensen op de conversie in jouw winkel. Jouw winkelmedewerkers kunnen jouw winkel maken of breken. Je mensen hebben een enorme impact dus. Ook op de conversie.
Hoe kunnen jullie de conversie in de winkel verhogen als het gaat om de mensen die er werken? Je leest nu meerdere manieren. Je medewerkers:
Aanvullend op bovengenoemd rijtje: je klanten worden prettig begroet, voelen zich welkom en ervaren gastheerschap.
Wil jij de uitdaging aangaan om de conversie in jouw winkel met 1% te verhogen de aankomende drie maanden? Help en coach hen daarbij, eventueel gebruikmakend van bovenstaande structuur. Focus dit kwartaal op conversieverhoging. Maak dit een thema.
Laat me weten of het gelukt is. Als het je aantoonbaar gelukt is, dan heb ik een cadeau voor je.
Jan-Willem Seip 2020
9 januari 2024
In een tijd waarin de tools voor professionals op het gebied van klantwerving zich in rap tempo ontwikkelen, verschijnt het boek Acquisitie voor professionals, in een vernieuwde druk. De nieuwe versie van het boek staat boordevol eigentijdse inzichten en strategieën. lees meer >
27 november 2023
Ja, dat is mogelijk. Door dit artikel te lezen, krijg je een deel van een salestraining voorgeschoteld. Waar je normaalgesproken een online salestraining volgt of in een zaal zit om een training, opleiding sales, verkoop training of sales seminar te volgen, steek je nu je licht op met dit artikel. lees meer >
30 september 2021
Er is een effectieve manier om de kans op een opdracht bij je potentiële klant te verhogen. Tot zelfs 50%. Dat kan met actieve doorverwijzingen! Hoe je dat doet, lees je in dit artikel. lees meer >
Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.
“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”
Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.
Vendicum werkt voor:
Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.