Vendicum
Verkopen kun je leren

Artikelen over netwerken

10 juni 2021

Deel uw kennis en maak meer kennissen

Je kunt prospects en klanten 1-op-1 informeren. Je kunt er ook voor kiezen om in een keer een groter publiek aan te spreken. Niet door het geven van een wervende verkooppresentatie, die bestaat uit allerlei borstklopperij. Dat kan afstoten. Wat aan kan trekken, is het delen van je kennis. Met als gevolg dat je er nieuwe ‘kennissen’ bijkrijgt. lees meer >

8 mei 2014

Mannen- en vrouwensales

Mannen doen veel minder dan vrouwen aan mond-tot-mond reclame, laat staan dat ze durven te vragen om advies. Om advies vragen, betekent gezichtsverlies voor menig man. lees meer >

28 januari 2014

Iedereen verkoopt. Oom Wim ook.

Je oom kijkt je aan en je weet al wat er gaat gebeuren. Hij wil weer een flauwe opmerking maken over je beroep als verkoper. lees meer >

20 juni 2013

Klikt het?

Volgens de Amerikaanse relatie-expert Nicholas Boothman moet een verkoper snel zijn als ie een succesvol contact wilt leggen. Binnen negentig seconden bepaalt de ander of hij verder met de verkoper wil. lees meer >

8 juni 2013

Wat verkoopt u eigenlijk?

Mensen geven graag geld uit omdat ze nu eenmaal gezond en aantrekkelijk willen zijn. Ze willen succes hebben en plezier beleven. Ze willen veiligheid en bescherming, gelukkig zijn en leuk gevonden worden door anderen. lees meer >

3 mei 2013

Succesvolle verkopers denken zó

Bent u een succesvolle verkoper? In echt succesvolle verkopers komen allerlei goede eigenschappen samen. Print deze pagina uit en vink achteraan elke zin aan over welke eigenschappen u al beschikt. Wees eerlijk. lees meer >

3 april 2013

Hoe verklein je de kans op een herhalingsopdracht?

"Hier de afgesproken prijsopgave voor het leveren en plaatsen van achterzet ramen in de RaL kleur 9001 aluminiumprofielen en gelaagd veiligheidsglas 33.2 blank compleet met scharnieren en bevestiging knevels." lees meer >

28 maart 2012

Helpt netwerken u bij de verkoop?

Als verkoper wordt u betaald om afgewezen te worden. Veel verkopers zoeken daarbij hun heil in netwerkbijeenkomsten. Bezint! Voor u begint! lees meer >

18 november 2011

Netwerken werkt!

We weten het vast wel: warme acquisitie levert meer resultaat op dan koude acquisitie. Door slim en succesvol te netwerken, bent u warm aan het acquireren. Dit artikel helpt u daarbij verder op weg, want niets werpt meer vruchten af dan goed netwerken. lees meer >

18 maart 2008

Financieel koken

Het doorbreken van de work-spend cycle lijkt moeilijk maar dat is het niet. Een financieel kookrecept bestaat uit onder andere bak-en braadprocessen, ofwel verdien-en spaarplannen, die puur en alleen gericht zijn op uw doelen. Dit betekent dat u zich alleen gaat richten op die acties die uw doel dichterbij brengen. Wie zou daar geen plezier aan beleven? lees meer >

18 februari 2008

Vertrouw op mij - deel 2

Het nieuwe jaar is al weer twee maanden jong. Voor velen is de verkoopteller weer op nul gezet. De een vindt dit fijn en de ander ziet hier tegen op. Hebt u uw goede voornemens al ingezet? U bent al een paar maanden op weg in het nieuwe jaar en ik hoop dat één van uw goede voornemens is de opdracht die ik u gaf om eens een streek met uw potentiële klant uit te halen. Net als dat PR-bureau dat deed met British Rail. U las hier meer over in deel 1 van een tweedelige serie over ‘vertrouwen’. U leest in dit slotartikel hoe u kunt synchroniseren met de ander en hoe u het laat klikken met een ander. We beginnen positief... lees meer >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >