28 februari 2019
Arnold zit bij een inkoper om een offerte door te spreken. Al snel merkt die dat er een fout in Arnolds offerte staat. Gevolg? Geen opdracht! Hoe kwam dat nou en, hoe was dit te voorkomen geweest? lees meer >
15 november 2018
Enthousiasme is een groot goed, het werkt aanstekelijk, bij iedereen. Juist daarom schuilt er bij sales ook een gevaar in. Met deze 4 tips zet u enthousiasme om in een order. lees meer >
25 oktober 2018
U wordt tijdens een verkoopgesprek onverwacht overladen met klachten, irritatie en onvrede van uw klant. Hoe redt u zich goed uit deze benarde situatie? Met deze tips. lees meer >
30 april 2018
Een verkoper die moeite heeft met afwijzing heeft het niet makkelijk. Maar we hebben vrijwel allemaal last van afwijzing. Ontdek wat u kunt doen; met tips uit het winnaarsdenken! lees meer >
14 november 2017
Bij ongeveer 80% van de aankoopbeslissingen speelt een vrouw een belangrijke rol. Maar verkopen gebeurt nog vrijwel altijd op de aloude, mannelijke manier: scoren, winnen. Tips om het anders aan te pakken. lees meer >
19 oktober 2016
Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te horen wat wij willen horen. Maar in de verkoop werkt dit niet. Hoe dan wel? 7 tips! lees meer >
9 maart 2012
Stel dat iemand u op een verjaardag vraagt: 'Je hebt pas een nieuwe baan, is het niet? Wat doe je?' En u antwoordt met: 'Verkoper', dan is dit een gemiste kans. Dit kan beter. Hoe? lees meer >
8 februari 2012
“Het is vijf voor twaalf voor hem en hij moet geholpen worden. Kunt u ons assisteren weer voldoende omzet binnen te halen?” Deze vraag kreeg ik telefonisch voorgelegd van een directeur die op zoek was naar een trainer/coach voor zijn Accountmanager. lees meer >
19 januari 2012
Het fort uit de zeventiende eeuw lag er nog rustig bij. Alleen een twintigtal mensen waren in de weer met voorbereidingen. Over een uur zou het hoofdgebouw van het fort gevuld zijn met ruim 160 ondernemers en accountmanagers die een netwerkevent zouden gaan bezoeken. De opbrengst van de middag ging naar een goed doel en de aanwezigen hadden er zin in. Als u niet een van deze 160 was, dan krijgt u toch de inhoud van een van de parallelsessies mee die daar werd gegeven: Effectiever netwerken en acquireren. lees meer >
Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.
“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”
Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.
Vendicum werkt voor:
Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.